zondag 9 maart 2014

Rituals | Mascara

Mascara is een goede basis voor bij een ooglook, maar niet allen voor een ooglook ook voor de rest van je uitstraling. Als je een mooie mascara heb kan dat al een goede indruk geven. Kortom mascara is best belangrijk vandaar dat ik ook steeds opzoek ga naar een betere mascara. Meestal ga ik voor een budget variant maar deze keer ging ik voor een wat luxere mascara namelijk eentje van Rituals. Benieuwd wat ik er van vind? Lees dan snel verder.

De verpakking van deze mascara is lekker basic en toch ook heel mooi door de zilveren details die maken het helemaal af. Het borsteltje is niet van silicone wat ik zelf wel fijn vindt. Mascara’s met haartjes werken voor mij over het algemeen wat fijner, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend natuurlijk kun jij dat helemaal niet fijn vinden. 



Een probleem wat voor iedereen wel vervelend is, is de hoeveelheid mascara die op een borsteltje komt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er helemaal geen mascara aan je borsteltje zit maar teveel mascara op je borsteltje kan heel vervelend werken, dat gaat snel klonteren en dat willen we natuurlijk niet. Bij dit borsteltje komt er een redelijke grote hoeveelheid op het borsteltje te zitten waardoor ik en waarschijnlijk vele van jullie het borsteletje eerst een beetje moeten ‘schoonmaken’ aan het randje. Dat is helemaal niet fijn omdat het daardoor al snel een grote kliederboel word en het sneller op je hand komt. 


Op de verpakking staat het een perfection volume mascara is. Aan het borsteltje is dat niet te zien over het algemeen hebben volume mascara’s enorme borstels en lente mascara’s wat langere en dunnere borsteltje.


Persoonlijk houd ik meer van mascara die je wimpers lengte geeft omdat een volume mascara al snel het wel bekende spinnen poten effect geeft. En dat is natuurlijk niet wat we willen. Gelukkig is het bij deze mascara nog niet heel erg maar als je nog een paar laagjes zou aanbrengen komt het wel in de buurt van de spinnen poten. Als je net zo als mij 2 laagjes aanbrengt geeft het gewoon een mooi effect.

met flits
Zonder flits

Ik heb deze mascara nu al sinds december en was niet meteen enthousiast en nog steeds niet heel erg. Als ik mascara op doe pak ik toch altijd weer mijn MAX mascara, ik vind het effect van deze mascara meer voor een feestje en minder voor school, het is me allemaal net wat te veel. Niet alleen het effect van de mascara laat ik hem vaker liggen ook door de hoeveelheid mascara die erop komt, dat vindt ik erg vervelend. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met deze mascara, het effect voor een feestje is perfect maar voor school niet. Ik denk dat je van z’n mascara moeten houden, het kan natuurlijk zijn dat jij het effect perfect vindt voor school en dat kan ik hem echt van harte aanbevelen. Als je net als mij niet houd van een volume effect dan zou ik hem laten liggen. 

De mascara is te koop voor 15,50 bij de Rituals winkels of in hun webshop


Wat vinden jullie van deze mascara?

6 opmerkingen:

  1. Mooi effect, maar toch wel wat 'prijzig' gezien het effect. Of ben ik fout?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat je er mooie lange wimpers van krijgt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp dat ze wat heftig effect geven, maar ik vind het je zeker erg mooi staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh het effect vind ik echt heel mooi! Had ik niet verwacht! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben altijd erg benieuwd naar mascara's van merken als Rituals, vooral omdat dat niet hun mainbussiness is. Maar als ik dit zo zie raak ik enthousiast. Misschien zelf een keer proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...