vrijdag 8 augustus 2014

Essence | The lash curler mascara


Al een hele tijd heeft Essence deze leuke mascara in het assortiment, de mascara is wat anders dan andere omdat de mascara een draaiend borsteltje heeft. Dit zou voor perfect gekrulde wimpers moeten zorgen... Benieuwd of het echt werkt? 



Niet alleen beloofd essence mooie gekrulde wimpers maar ook wimpers met veel volume! De verpakking ziet er leuk uit, de dop wat apart omdat er een doorschijnende hulsje op de dop zit, dit is voor het draaiende effect, maar daar ga ik het zo uitgebreid over hebben!



Het borsteltje van de mascara ziet er eigenlijk heel simpel uit, geen gekke vormen of rare poespas. Nu alleen dat eigenlijk wel een beetje rare draai systeem. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk...


Hierboven zie je de dop, de doorzichtige huls kun je draaien, zolang je de dop nog gewoon op de mascara heb zitten (ik hoop dat dit een beetje duidelijk is), lijkt het totaal nutteloos. Als we de dop er nu afdraaien heb je het rode gedeelte in je hand. Wat je nu doet is het doorzichtige hulsje vasthouden en met een vinger het rode gedeelte (met de bolletjes) draaien, je moet hier wat handigheid in krijgen, het is echt heel erg wennen. Maar als het lukt kan je je mascara prachtig aanbrengen! Je brengt het borsteltje gewoon maar je wimpers net zoals normaal alleen nu ga je ook met je borsteltje draaien.


 Op de eerste foto draag ik geen mascara en op de andere 3 foto's draag ik 2 laagjes, ik heb het met de draaiende beweging aangebracht, zoals je kan zien zit de linkerkant er bijna perfect op, dit komt omdat ik rechts ben en de linkerkant mij altijd beter lukt als de rechterkant, haha. Hebben jullie dat ook? Dat een kant helemaal perfect gaat en de andere kant dan helemaal mislukt? Met dikke spinnenpoten en klonten? Voor de onder wimpers vind ik de mascara wat minder, vooral met het draaien gaat het nergens op lijken...

Kortom ; ik heb een beetje gemengde gevoelens, ik vind het systeem leuk, het werkt alleen maar deels (voor de boven wimpers wel, de onder wimpers niet) de mascara geeft zeker volume en krult je wimpers wel erg mooi, toch krijg je wel spinnenpoten in een begint stadium, wat wel een beetje jammer is.

Ik zou de mascara niet opnieuw kopen maar het was zeker leuk om deze eens te testen, maar er zijn nog zoveel andere mascara's!
Deze mascara is verkrijgbaar in het vaste schap van Essence voor 3,29 bij Kruidvat.

Liefs Tessa,

5 opmerkingen:

  1. Je ziet wel een mooie verschil alleen beetje jammer dat spinnenpoot effect x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, hij ziet er prachtig uit op je wimpers! Het systeem lijkt mij wel een beetje ingewikkeld, maar het resultaat is prachtig. Ondanks het twijfelachtige systeem is de prijs geweldig. Leuke review!

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van het dubbele gevoel, het systeem had net zo bijzonder kunnen zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...