dinsdag 21 april 2015

Lab31 back up battery


Sinds ik een nieuwe telefoon heb gaat mijn batterij zo snel leeg af en toe snap ik er niks van... dan doe ik er niets mee en is de batterij al weer voor de helft leeg, een back up battery is voor mij de perfecte uitkomst!


Een back up batterij is eigenlijk een batterij alleen die stop je dan niet in je telefoon maar je verbind hem met een snoertje/kabeltje naar je telefoon! Ze noemen dit ook wel een Power Bank.

Aan dan kabeltje zitten 2 kanten : 
1 micro usb en 1 'gewone' usb.

In de Power Bank zitten ook 2 usb poorten. Eentje voor de usb kabel een eentje voor de micro usb.


Ik ga niet met allemaal moeilijke en technische woorden praten, want dat zou ik zelf ook niet snappen ;)

Het opladen van je Powerbank ;
Stop de grote USB in de laptop, in een stopcontact of wat anders je ook wil om hem op te laden. Het LED lampje wat in de Power Back zit knippert dan rood/blauw (zo kun je zien dat de Power Bank oplaad), als de Power Bank is opgeladen word het lampje blauw ; dit alles staat ook in de handleiding!



Om je Power Bank te gebruiken als back up batterij ;

Dan doe je het snoertje precies anders om ; de grote usb in de Power Bank en de kleine USB in je telefoon. Het lampje is tijdens het opladen steeds blauw, als je powerbank leeg is gaat het lampje uit en kan je de Power Bank weer opladen.


De Power Bank word geleverd met een snoertje voor de micro usb (niet voor Apple producten dus). Het is zeker niet onmogelijk om de Power Bank te gebruiken voor apple producten dan moet je er alleen wel voor zorgen dat je zelf een snoertje heb van thuis (of die koop je erbij voor een paar euro)! Voor het opladen van de Power Back heb je dus wel het bij geleverde snoertje nodig alleen voor het opladen van je apparaat heb je je eigen snoertje nodig.

De Lab31 Back up battery is voor mij echt een uitkomst, ik ben helemaal gek op dit ding en ik gebruik hem bijna elke dag en hij doet net nog perfect! Dit is echt ideaal als jou telefoon/camera ook altijd zo snel leeg is! De Lab31 back up battery is te koop bij de Action voor €4,99 een prima bedrag voor deze mega handige gadget die ook nog eens een hele tijd mee gaat!

Liefs Tessa,

Hebben jullie de Lab31 back up battery al?


*edit*
Ik heb dit artikel wat vooruit geschreven, ik schreef toen dat de back up battery al erg lang meeging, helaas is ie vorige week overleden :( In totaal denk ik dat ie het 2 tot 3 maanden heeft vol gehouden, helaas, ik was er zo tevreden over... maaarrr ; ik ga wel een nieuwe kopen aangezien ik niet meer zonder kan.

9 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat die al kapot is! Ik heb die van mij 2x gebruikt, maar ga hem is vaker gebruiken kijken hoelang die het volhoud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag gekocht. Wat een bagger. Lijkt of deze binnen 10 min vol is en na 2 min leeg.
    Echt goedkoop is duurkoop in dit geval . Morgen terug naar action

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb er ook eentje gekocht maar op mijn Aser telefoon laad hij niet bij. Wel zie ik de bliksemschicht in het icoontje maar mooi dat hij niet aan het opladen is. Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon en ook daar wil hij niet opladen.Bij de telefoons van de buren en vrienden doet hij het wel!!! Ra,ra!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat gek zeg! Wel bedankt voor je reactie 😊

      Verwijderen
  4. Ik heb een vraagje: Hoe lang duurt het voordat de powerbank zelf is opgeladen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een vraagje: Hoe lang duurt het voordat de powerbank zelf is opgeladen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik laad hem altijd 's nachts op. Maar ik denk z'n 3 tot 4 uur?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoeveel uur gaat de powerbank mee als je hem op je telefoon hebt aangesloten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Opladen duurt kei lang voor de powerbank zelf en de telefoon en je krijgt er maar ongeveer 80% bij.Ik hoorde die van mij laatst tijdens het opladen een zachte hoge piep geven. Het lampje was ook rood. Geen idee of dat wel veilig is. Ik heb hem gelijk uit het stopcontact gehaald. Opzich is het voor 5 euro wel een koopje en goedkoop maar echte kwaliteit is het niet. Niet te veel van verwachten, maar als je af en toe een paar procentjes nodig hebt is het wel te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...