woensdag 13 mei 2015

DIY | Plastic fles omtoveren in een mini moestuin



Mama kwam in een tijdschrift/foldertje een super leuke DIY tegen, vandaag laat ik hem jullie zien :)



Wat heb je nodig?
- plastic fles(sen)
- schaar
- A4 papier
- potloden, liniaal, watervaste stiften en plakband
- verf (het beste is die uit een spuitbus (ik gebruik die van de Action)) + kranten voor eronder

Stap 1 :
Teken op het A4 een vorm van het hoofdje van het dier die jij op je potje wil ; zoek op google eens op dieren hoofden als je geen inspiratie heb, je komt daar onwijs veel leuke idee├źn tegen :)
Ik koos nu voor een kat!

Zo ziet die van mij eruit :)

Stap 2 :
Knip het A4 papier uit langs de randen die je getekend heb.

Stap 3 :
Plak met een plakbandje de strook om de onderkant van je !!schone!! plastic fles. (tip : zet je fles neer zodat je weet dat die aan alle kanten even hoog is (niet dat de ene kant 1cm lager is als de andere kant :))

Stap 4 :
Teken de omtrek van de strook op je fles met een watervasten/cd stift, haal de strook er weer af  als de juiste lijnen op de onderkant van je fles staan :)

Stap 5 :
Knip nu langs de lijnen de overige delen van de fles eraf en nu is basis klaar :)



Nu is het tijd voor de versiering en die kan je maken zoals je dat zelf wil, dat is altijd leuk natuurlijk om je eigen creativiteit ergens in te steken :)

Geeft als eerst de basis de gewenste kleur met de verf, daarna kan je het hoofdje gaan teken (let wel op dat de verf helemaal droog is) ik heb het gezichtje getekend met permanente stiften van de Action :)


Ik vind hem zo leuk geworden! Nu is het tijd om er een plantje in te zetten zodat die weer groter kan worden/groeien!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze DIY vinden?
Liefs Tessa,

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...