vrijdag 19 juni 2015

Look | glitter fail + tips


Vandaag heb ik een nieuwe look voor jullie en geen look waarmee ik wil laten zien wat voor talenten ik wel niet heb. Vandaag heb ik een look voor jullie die eigenlijk gewoon mislukt is maar waardoor ik jullie wat tips wil geven! Let's start!








Misschien hebben jullie het al een beetje kunnen ontdekken maar ik wilde graag een smokey eye maken met glitter. De smokey eye op zich is prima gelukt. Maar bij de glitters gingen er toch wat dingen mis.

Als eerste. De lijm aanbrengen. Ik heb de lijm aangebracht met mijn ogen dicht, ik heb het even laten drogen (net zoals je doet bij het aanbrengen van nep wimpers) en daarna heb ik tijdens het drogen van de lijm mijn oog open gedaan... DOM... want de lijm is gaan stempelen in de arcadeboog.

TIP 1 : zorg dat je oog helemaal dicht blijft en dat de lijm niet kan verplaatsen!!!!

En toen. Toen ben ik de glitters met een platte oogschaduw kwast gaan deppen op de lijm die op mijn oog zit, dat ging allemaal prima. Behalve dat het overal bleef plakken, in mijn wimpers, in mijn wenkbrauwen, onder mijn oog. Je kan het zo gek niet bedenken. Vooral mijn wimpers zagen er niet uit... doordat daar ook lijm was gekomen bleef het allemaal plakken! NEE, niet handig.

TIP 2 : zorg ervoor dat er geen lijm op je wimpers blijft plakken zodat er geen glitters in je wimpers blijven plakken!!

Zoals ik al zei met een platte kwast aanbrengen werkt echt super goed.

TIP 3: breng de glitters aan met een harde platte kwast en zorg ervoor dat je de glitters al klaar heb liggen in een bakje, op een watje of waar dan ook, als je er maar makkelijk in of op kan met je kwast!!!

Daarna ging ik de oogschaduw bijwerken... GEEN GOED PLAN. Doordat je de oogschaduw gaat bijwerken komt het ook op de glitters en zie je niks meer van de glitters behalve de structuur, maar we willen juist die glitters zien :)

TIP 4: Ga je oogschaduw niet meer bijwerken als de glitters erop zitten, zorg er voor dat de glitters de laatste stap zijn (op de mascara/nep wimpers aanbrengen na)

Daarna ging ik de eyeliner aanbrengen... OOK AL Z'N SLECHT PLAN! Zien jullie die totaal mislukte eyeliner van hierboven, dat komt allemaal door al die glitters. Je moet over de glitters GEEN eyeliner aan gaan brengen. Never nooit meer dat je een strakke nette lijn krijgt. Je lijntje word er alleen maar hobbelig en korrelig van. Vergelijk het met verkeersstrepen zetten, als je dat op grind doet word het niet strak, op glad asfalt wel. Je oog moet dus glad zijn om je lijntje strak te krijgen! Dus geen structuur van bijvoorbeeld de glitters, oogschaduw kan natuurlijk wel :)

TIP 5: Breng de eyeliner aan voor dat je de glitters aanbrengt, anders krijg je nooit een strakke lijn meer!

Daarna ging ik de mascara aanbrengen, god zij dank ging dit wel goed, het zat er prima op ondanks als wat er vooraf gegaan was!

Ik hoop dat jullie geen last meer hebben van glitters aanbrengen in je ooglook dankzij deze tips. Voor mij was het de eerste keer en dat ging niet helemaal goed. Ik heb toen bedacht wat er eigenlijk fout ging en naar aanleiding daarvan tips voor jullie opgeschreven zodat het jullie het hopelijk wat beter afgaat (als jullie daar natuurlijk last van hadden van dit probleem;))

Laten we het er op houden dat je van je fouten kan leren! En ik hoop dat ik jullie ook wat heb kunnen 'leren'.

Liefs Tessa,

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het niet goed ging, maar handige tips :D liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips heb je erbij gezet ! Jammer dat het niet goed ging. Alsnog ziet het er goed uit hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...