zaterdag 6 juni 2015

W7 IN THE MOOD - Naturel nudes eye shadow palette


W7 is echt een merk die ik het afgelopen jaar steeds meer ben gaan waarderen, vooral na het komen van de dupes van de naked 1,2 en 3 palette van Urban Decay ben ik helemaal fan!
Vandaag review ik een van de nieuwe palettes. Dit palette is al iets meer als een maandje verkrijgbaar in de winkel, maar ik wilde toch graag mijn mening met jullie delen. Beter te laat dan nooit zullen we maar zeggen :)





De vorige palettes die W7 uitbracht waren voor 75% dupes en weer zijn ze er in geslaagd om een pallete van Urban Decay 'na te maken'. Dit keer hebben ze het Urban Decay naked basic palette gebruikt.


Dit palette bevat 6 mooie natuurlijk tinten. 4 wat lichtere tinten, 1 bruine tint en als laatste 1 zwarte kleur!





  • shrimp - een hele lichte creme kleurige tint met veel shimmer
  • Oops - een creme/ licht beige tint zonder shimmer (gele ondertoon)
  • Venice - een hele licht roze tint (heeft iets weg van poeder roze) zonder shimmer
  • Wink - een licht bruine kleur, zonder shimmer
  • Katie - een bruine kleur, zonder shimmer
  • Cargo - een zwarte kleur met kleine shimmertjes erin

De pigmentatie van dit palette is niet mega goed. De lichte kleurtjes geven eigenlijk vrij weinig kleur af. Het eerste kleurtje uit dit palette (shrimp) bevat super veel mooie shimmertjes, deze kleur dekt redelijk. Van het tweede en derde kleurtje (oops en venice) zie je vrij weinig, hooguit zie je dat de kleur iets wat kleur geeft (en dan vooral een huidskleur/nude tint) en dat de kleur een matte finish heeft, meer kun je niet verwachten van deze 2 kleuren, een duidelijke kleur is er niet in te ontdekken, misschien is dat ook niet helemaal de bedoeling maar dan had je de kleur misschien nog niet iets extra's kunnen geven. Het vierde kleurtje (wink) dekt ook niet mega goed. Je ziet wel dat het een licht bruine tint is en dat de kleur een matte finish heeft maar op meer hoef je ook echt niet te rekenen. De vijfde kleur uit dit palette (katie) is een bruine kleur, deze kleur heeft al een betere pigmentatie als de andere kleuren, hier zie je duidelijk dat kleur naar voren komt, ook deze tint heeft een matte finish. De laatste kleur uit dit palette is cargo, een zwarte kleur met een aantal shimmers. Deze tint heeft ook niet een top pigmentatie want echt zwart is de kleur niet, het neigt meer naar het donker grijs toe, jammer. Deze kleur had echt kunnen knallen!




Over het algemeen ben ik wel erg blij met het palette, op het oog komen de kleuren beter tot zijn recht, vooral de laatste 3 tinten. Ze blenden fijn en brengen goed aan, je heb iets wat last van fall-out maar dat is weer gemakkelijk te corrigeren aangezien het niet super veel is wat onder je oog beland. 
De vraag is maar wat je kan verwachten van een palette die 4,99 kost? Ik vind dat het je geld zeker waard is. Vooral als je graag de dupe van naked basic wil hebben omdat je niet genoeg geld heb voor de echte naked basic van Urban Decay (zoals ik). 

Dit palette is verkrijgbaar bij Big Bazar en de op=op voordeel shop (en verschillende webshops) voor ongeveer 4,99. Dit zal per winkel en/of webshop verschillen. Ik betaalde er in ieder geval bij de Big Bazar 4,99 voor!

Liefs Tessa, 

3 opmerkingen:

  1. Ah wat een klein leuk palletje. Leuk om te lezen! Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit! Ik draag alleen haast nooit matte kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het jammer dat de eerste drie nogal op elkaar lijken! :-) Maar verder wel goeie pigmentatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...