woensdag 5 augustus 2015

DIY | Duck tape roosjes

Vandaag laat ik jullie zien hoe je deze bloem kan maken van DUCK TAPE :)
Een paar weken geleden kocht ik gekleurd Fun tape ook wel duck tape bij de Actiom voor nog geen euro per rol. Wat ik er mee moest wist ik nog niet helemaal maar toen ik van de week deze DIY tegen kwam moest ik wel aan de slag!


Wat heb je nodig? Duck tape, groene rietjes, een mesjes, een stevige onderlegger (matje) en een schaar. 

Stap 1 : Maak 2 strookjes van 1cm (1 hokje is bij mij 1cm)
Stap 2 : Plak de 2 strookjes op de bovenkant van het rietje zodat je geen groen meer ziet (bij de bovenste 3 tot 4 cm)
Stap 3 : Nu gaan we verder met de blaadjes voor de bloem, maak stroken van 9 of 10 cm lang en zo breed als dat je duck tape is. Voor 1 bloem heb je toch wel 15 tot 20 stroken nodig. 
Stap 4 : Elke strook vouw je dubbel niet helemaal je moet nog wel een plak strookje overhouden van ongeveer 1 cm. 
Stap 5 : De dubbelgevouwen stukjes ga je nu op maat knippen dus met een kleine ronding erin en je kan er ook voor kiezen om de onderkant gelijk ook wat smaller te maken. (foto 6)
Stap 6 : Als je alle stukjes op maat heb geknipt kan je ze om het rietje gaan plakken, soms zul je de onderkant nog wat moeten inknippen zodat de blaadjes wat naar buiten vallen maar dat zul je tijdens het maken vanzelf wel gaan merken. 
Stap 7 : Als alle blaadjes erop zitten en je de bloem mooi vind moet je de onderkant nog even afplakken/vastplakken met een dun stripje duck tape anders gaan de blaadjes snel los laten en dat is zonde!

En dan is je bloem helemaal af, als je groen duck tape heb zou je er nog blaadjes aan kunnen maken op de steel maar ik heb die kleur helaas niet. Ik kocht de duck tape bij de action voor volgens mij 0,79 cent per rol! (dit zijn ze)

Liefs Tessa, 

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...