woensdag 9 december 2015

DIY | kerst krans van kerstballen


Het duurt niet lang meer en de kerstvakantie breekt aan en de kerstdagen staan al bijna voor de deur! Tijd voor een nieuwe kerst DIY! Deze keer laat ik jullie zien hoe je een mega leuke krans kan maken van kerstballen :)


Wat heb je nodig ;

Kerstballen ; ik heb 9 pakjes van 24 kerstballen gebruikt (€1,49ps bij de action)
Lijm(tang) ; een lijmtang werkt het snelst en makkelijkst
Dik/stevig ijzerdraad ; er hangen best wat kerstballen aan het ijzerdraad, zorg dat het stevig is!
(kerst)lint ; dit is voor de afwerking
Tangetjes ; hierdoor kan je het ijzer knippen en buigen

Stap 1 : Zorg dat je bij ELKE kerstbal de bal en het ijzertje waar de kerstbal aan hangt vast lijmt. Dit heb ik gedaan zodat het balletjes niet zo snel van de krans kunnen afvallen. Je doet dit door het ijzertje aan de bovenkant van de bal iets omhoog te halen, een drupje lijm erin en dan het ijzertje weer terug duwen op de bal! En als goed is zit die nu goed vast!



Stap 2 : Buig het ijzer vast in een ronde vorm. Knip het nog niet helemaal op de gewenste lengte, je kunt er niks meer aan vast maken maar er wel vanaf halen. Wees dus voorzichtig en haal er niet teveel ijzerdraad af anders kun je straks de hanger er straks niet meer bij maken!

Stap 3 : Rijg alle balletjes 1 voor 1 aan het ijzerdraad. Hou hierbij rekening met de kleuren die je heb. Zorg dat het een beetje verdeelt is. Bij ons niet helemaal gelukt maar ik stoor me er niet mega erg aan.


Stap 4 : Als alle balletjes eraan zitten kan je de bovenkant dicht maken. Ik heb met het overige ijzerdraad een hanger gemaakt zodat je hem nog goed kan ophangen.

Stap 5 : Afwerken ; omdat de hanger die ik heb gevormd van het ijzerdraad best scherp was heb ik er lint omgewikkeld natuurlijk ziet dit er ook veel leuker uit!

Stap 6 : Ophangen maar!!

Eigenlijk is dit een hele makkelijke DIY, het kost alleen wel wat tijd omdat je alle balletjes moet dichtlijmen en 1 voor 1 netjes moet rijgen aan je ijzerdraad. Ook het buigen van de hanger is een pittig klusje (met mijn dikke ijzerdraad :p)


Ik heb onwijs blij met het eindresultaat en daarom heeft die een mooi plekje in huis gekregen wat natuurlijk altijd leuk is, want lang niet al mijn DIY's mogen in de huiskamer :p



Ik hoop dat jullie het een leuke DIY vinden en dat ik jullie heb kunnen inspireren! Check leuke kleur samenstellingen of andere kransen op pinterest!

Liefs Tessa,

3 opmerkingen:

  1. Ziet er super leuk uit! Op mijn blog loopt momenteel een winactie, misschien vindt je het leuk om mee te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw, wat een werk! Ziet er wel erg leuk en kerstig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...