zaterdag 30 april 2016

Essence eyebrow gel (colour and shape)


De laatste tijd geef ik meer om mijn wenkbrauwen dan ooit te voren. Ik ben er een eeuwigheid mee bezig 's ochtends. Het juiste product voor mijn wenkbrauwen had ik eigenlijk nog niet echt gevonden. Maar misschien is deze Essence eyebrow gel wel mijn  nieuwe favoriet....



De verpakking van de eyebrow gel ziet er lekker simpel uit. Niet te groot waardoor je hem makkelijk kan meenemen en handig in gebruik!


Ik heb kleur 01 Brown en helaas is dit ook de enige kleur. Ik vind het jammer dat er maar 1 kleur bestaat want echt niet iedereen kan deze kleur hebben. Deze kleur is as bruin met een koele ondertoon en is vrij donker.


Als je de verpakking open draait komt het product te voorschijn en het eerste wat mij opviel is dat dit echt GEEN gel substantie heeft, het heeft echt meer weg van een dikke pasta. 

Tijd voor wat swatches ;


Als je het product uit het potje haalt is het een hele haarde pasta die wat klontert. Breng je het dan aan, in mijn geval op m'n arm voor de swatch dan lijkt het meer op een poeder die helemaal in mijn huid is getrokken. Nu is het nog wel te hopen dat dit op de wenkbrauwen hetzelfde zal gaan werken... en dat dit er ook voor gaat zorgen dat het product de hele dag goed blijft zitten!


Natuurlijk heb ik ook swatches op de wenkbrauwen zelf. De rechter wenkbrauw heb ik hierbij wel aangezet met de gel en de linker wenkbrauw niet. Ik vind zelf dat het verschil goed te zien is. De rechter wenkbrauw heeft een egale kleur en heeft mooie strakke lijnen.


In het begin heb ik heel erg moeten wennen aan het gebruiken van deze gel. Als ik met mijn kwastje in het product dipte zaten er namelijk altijd klontjes aan mijn kwastje en bracht ik dus ook klontjes aan op mijn wenkbrauwen. Naarmate ik het product vaker gebruikte kreeg ik er handigheid in en merkte ik dat je absoluut niet te veel product wil pakken. Dip je kwastje dus liever wat vaker in het product tussen het inkleuren door en pak niet in 1x heek veel want daar word het echt niet mooi van.

Net zoals bij de swatches gaat het product op de wenkbrauwen ook nergens heen, het blijft perfect zitten en ook nog eens de hele dag. Ik kan vegen en boenen wat ik wil met mijn vingers maar het blijft zitten en dat is natuurlijk super!


Persoonlijk vind ik het fijn om de gel te gebruiken om de onderste lijn van mijn wenkbrauwen te trekken en de rest bij te tekenen met een poeder. Zo word de onderste lijn mooi scherp en is het bovenste gedeelte van de wenkbrauw een tikje natuurlijker maar als ik echt een strakke wenkbrauw wil zou ik de essence eyebrow gel zeker voor de hele wenkbrauw gebruiken.

Ik vind het een fijn product, al heb ik er even aan moeten wenen.

De essence brow gel colour en shape is verkrijgbaar in het vaste assortiment van essence voor €2,99 per stuk!

Liefs Tessa,

1 opmerking:

  1. Ik vind dat het echt een mooi en natuurlijk resultaat geeft!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...