woensdag 22 juni 2016

DIY | Geometric animal on canvas

Tijd voor een nieuwe DIY waarin ik stap voor stap uitleggen hoe je deze super leuke DIY heel makkelijk thuis kan maken voor ook nog eens een kleine prijs!


Wat heb je nodig
- Een canvas (22x27cm)
- Wol (niet te dik anders werkt het vrij lastig)
- Een (borduur)naald
- Een mal op papier (geprint) en plakband


Stap 1 :
Pak je canvas en plak de mal die je heb uitgeprint erop. Voorbeelden kan je vinden op google door bijvoorbeeld ''geometric animals'' in te typen.

Stap 2 :
Prik nu met de naald die je straks ook gaat gebruiken op elke plek waar de lijnen kruisen of een hoek een gat door het papier en dus ook door het canvas. Ik heb van de te voren alle punten die geprikt moeten worden rood gemaakt, zodat je niets overslaat.

Als je dat heb gedaan ziet je canvas er ongeveer zo uit als hieronder.

Stap 3 :
Pak je draad erbij en knoop deze aan elkaar. Maak het knoopje niet dik want de hele naald en draad moeten door het gat wat je net geprikt heb en je wil de gaten niet te groot maken want dat ga je zien!


Stap 4 :
Tijd om te gaan borduren om het zo maar even te zeggen. Het makkelijkste vond ik om eerst de hele buitenste lijn tevoorschijn te toveren en dan gewoon boven langs, onder langs, boven langs, onder langs, enzovoort en dan nog een rondje waarbij je dat weer doet alleen dan in de andere volgorde natuurlijk! Voor het middelste stuk heb ik niet echt tips kwa punt waar je het beste kan beginnen, zorg er alleen wel voor dat je niet te vaak je draad voor hetzelfde plekje gaat en er een dikke kluit ontstaat.

En dan uiteindelijk kom je op dit resultaat!




Ik vond het een erg leuke DIY om te doen, soms was het even kijken welke lijn waarheen liep maar met het voorbeeld ernaast was dat best te doen! Ik heb me in ieder geval een middagje vermaakt ;)

Wat vinden jullie van deze DIY?
Liefs Tessa,

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...