zaterdag 2 juli 2016

Scholl Velvet Smooth (elektrische voetvijl)


Ik heb best wel last van eelt voeten en ik haat dat, in sandaaltjes zien mijn voeten er niet zo verzorgd uit. Ik overwoog al een tijdje om de Scholl Velvet Smooth aan te schaffen voor zachte voeten. Vandaag heb ik een review voor jullie van deze hele fijne voetvijl!



De Scholl Velvet Smooth word geleverd met opzet stukje, de vijl dus. Een afdekstukje voor de vijl en batterijen. Bij de roze variant die ik heb word de extra grove vijl geleverd, en als ik me niet vergis word bij de blauwe variant de normale vijl geleverd.


De batterijen zitten onderin het apparaat, de voetvijl werk ook op deze batterijen, ik heb het apparaat nog niet zo lang dat ik je kan vertellen om hoe vaak je de batterijen moet vervangen. Hoe vaak je de batterijen moet vervangen hangt natuurlijk ook af van hoe vaak je de voetvijl gebruikt.

De voetvijl heeft alleen een aan- en uitknop.


De vijlen kun je uiteraard vervangen. Op het apparaat zit een knopje (die met het pijltje) die je kan indrukken waardoor je de vijl er uit kan halen. Als de vijl vies is kun je hem zo goed schoonmaken en je kan er natuurlijk ook andere vijlen opzetten. Er zijn namelijk verschillende soorten vijlen te koop van extra grof (die er dus bijgeleverd word) tot fijn.



Zoals ik al zei word de extra grof meegeleverd, zelf heb ik nog de normaal aangeschaft. Op de foto hieronder kan je het verschil wel zien. De extra grof heeft veel minder maar wel grovere korrels, hiermee kun je dus (hard) eelt goed weg vijlen. De fijn heeft minder korrels en ook minder grove korrels. Deze maakt je voeten dus wat zachter.



Na gebruik zal je merken dat het apparaat en de vijl best wel vies zijn en helemaal onder het 'stof' zitten. Dit kan je makkelijk en heel snel schoonmaken. Het apparaat kan je afnemen met een (vochtig) doekje en dan is hij al schoon. De vijl kan je het beste schoonmaken met een heel klein beetje water en een tandenborstel. Even flink boenen met de tandenborstel en de vijl is helemaal schoon en klaar voor het volgende gebruik! Gebruik de tandenborstel wel alleen hiervoor :p


Ik ben zeker enthousiast over de Scholl Velvet Smooth. Ik vind hem erg fijn werken al moet ik eerlijk toegeven dat je wel een beetje geduld moet hebben, want je voeten zijn echt niet in 1 minuut eelt vrij en glad. Zelf zal je op begeven moment wel gaan merken hoe je het snelste eelt van jou voeten kan verwijderen en hoeveel druk je het beste kan geven. Maar ik denk dit best wel persoonlijk is omdat iedereen andere voeten heeft. Maar dan toch blijf ik het een fijn apparaat vinden!

Het is wel een investering dat geef ik zeker toe want de Scholl Velvet Smooth kost rond de €41,99, maar hou folders van drogisterijen goed in de gaten want vaak is hij in de aanbieding met bijvoorbeeld 10 euro korting. Je kan hem zowel online kopen bij bijvoorbeeld bol.com, maar ook gewoon in de winkel (drogist) bij bijvoorbeeld de Etos.

Liefs Tessa,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...